Kjøpshjelp

Her er det du trenger å vite i forbindelse med kjøp av våre produkter enten det gjelder privatkjøp (privatkunder) eller næringskjøp (bedriftskunder). Næringskjøp defineres som kjøp/bestillinger fra bedrifter, sykehus, sykehjem, legekontor og andre helseinstitusjoner.

Hvordan kjøpe eller bestille produkter?
For å kjøpe eller bestille våre produkter bruker du enklest vår nettbutikk.

Privatkunder benytte nettbutikken for å kjøpe våre produkter.

Næringskunder kan bestille varer ved å sende e-post til: ordre@gymo.no

Næringskunder med egen web-konto kan benytte nettbutikken. Ved ønske om å få etablert web-konto send en e-post til: ordre@gymo.no

Sykehus og kommuner kan ikke bestille varer i vår nettbutikk. Bestillinger sendes ordre@gymo.no

Nettbutikken viser varelagerstatus og ved kjøp eller bestilling av produkter som vi har på lager sendes produktene ut i løpet av fra 1-3 dager. Produkter som vi ikke har på lager sendes ut straks vi får de inn på lager fra våre produsenter.

Ved å klikke på «kjøp» i nettbutikken flytter kjøpet seg til handlekurven.

Handlekurven er tilgjengelig øverst på høyre side i nett butikken.
I handlekurven kommer det opp automatisk status som privatkunde. Er du bedriftskunde må du bytte til dette i kassen.

I kassen registrerer du deg som kunde og velger hvordan du ønsker å betale for produktene.

Når du har gjennomført ditt kjøp/ bestilling vil du alltid motta ordrebekreftelse på e-post.

Sjekk at navn og leveringsadresse fremkommer korrekt på ordrebekreftelsen. Ved feil må du straks rette en henvendelse til oss direkte på ordrebekreftelsen du har fått på e-post.


Priser i nettbutikken
Alle priser vises både eksklusiv og inklusiv merverdiavgift.


Rabattkode
Har du rabattkode legger du den inn i handlekurven, før du kommer til kassen.
Der finner du et rabattkodefelt som det står "skriv inn rabattkoden her». Der skriver du inn koden du har og trykker på "legg til". Da vil koden aktiveres på ditt kjøp/bestilling. Dette må gjøres før du trykker deg videre inn til kassen for å fullføre kjøpet/bestillingen din.
NB! Dersom du har glemt å legge inn rabattkode på kjøpet/bestillingen din, har du ikke mulighet til å endre dette etter at du har gjennomført ditt kjøp/bestilling.


Hva er våre leveringstider?
Lagervarer blir normalt sendt ut i løpet av 1-3 dager etter kjøp/bestilling.
Standard bestillingsvarer har opptil 3 uker leveringstid. Spesialbestilte varer kan ha lenger leveringstid. Ta gjerne kontakt på post@gymo.no for nærmere opplysninger om leveringstid på bestillingsvarer.

Graverte navneskilt har ca 2 uker produksjonstid pluss forsendelse. I ferieperiode (ca 6 juli til 6 august) er det produksjonsstopp. Skilt bestilt i denne periode vil bli sendt ut fortløpende etter 5-6 august. Er det ønske om delleveranser (varer i tillegg til navneskilt) gi beskjed ved å rette en henvendelse til oss direkte på ordrebekreftelsen du har fått på e-post.

Hva koster det å få tilsendt produkter?
Kunder får tilbud om alternative fraktmuligheter i kassen. Etter valg av fraktalternativ fremkommer totalkostnaden for kjøpet, inklusive porto, frakt, emballasje m.m. før bestillingen bekreftes.


Kan jeg kansellere/endre min bestilling?
Vi ønsker å levere pakken din så raskt som mulig, og vårt lagersystem starter å behandle din ordre umiddelbart etter bestilling. Det er derfor ikke mulig selv å gjøre endringer eller kansellere en ordre etter bestillingen er lagt inn.
Dersom du har ønske om å foreta endringer eller å kansellere en bestilling – ta kontakt med post@gymo.no snarest og senest innen 24 timer. Dersom varene allerede er sendt ut fra vårt lager må du som kunde benytte deg av vanlige regler for retur. Ved tilvirkningskjøp (navneskilt eller andre spesialbestilte varer etc.) som er satt i produksjon kan bestillingen ikke kanselleres. Spesialbestilte varer er varer som vanligvis ikke lagerføres og er tilpasset spesielt for kunde.


Produkt som jeg ønsker å kjøpe finnes ikke i nettbutikken. Hva gjør jeg?
Vi har større utvalg og varianter av produkter enn det som er vises i nettbutikken. Finner du ikke produktet du søker, send oss en epost og vi vil komme tilbake med produktinformasjon og ett pristilbud.

Spørsmål om din ordre og levering?
Har du spørsmål som gjelder din bestilling/levering kan du rette en henvendelse til oss direkte på ordrebekreftelsen du har fått på e-post.
Alternativt ring kundeservice på telefon (+47) 40 00 35 22 (08:00-15:00)

Forbehold om feil opplysninger og utsolgte produkter
Gymo tilstreber til enhver tid å gi korrekt informasjon om våre produkter. Vi tar imidlertid forbehold om skrive- og trykkfeil, og derav at priser, bilder og teknisk informasjon om våre produkter kan inneholde feil. Dette kan medføre at vi ikke kan levere i henhold til angitt informasjon på våre nettsider. Gymo forbeholder seg retten til å kansellere din bestilling, eller deler av denne, dersom varen(e) er utsolgt. Vi vil selvfølgelig informere deg om dette og tilstrebe og tilby deg et alternativt produkt.