Privatkunder
Vi sender i utgangspunktet alle ordrer med PostNord med levering til nærmeste hentested, dersom ikke annet er avtalt i nettbutikken. Varer som kan sendes som brev vil gå med normal postgang.
Bedriftskunder – (Bedrifter, sykehus, sykehjem, legekontor og andre helseinstitusjoner)
Vi sender i utgangspunktet alle ordrer med PostNord med levering dør-til-dør, dersom ikke annet er avtalt i nettbutikken. I Stavanger området blir varer sendt med bud-bil.
Frakt
Ved bestilling i nettbutikken vil totalkostnaden for kjøpet fremkomme i kassen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m. Ved manuelle ordre sendt til ordre@gymo.no , vil frakt og emballasje mm kostnader forbundet med kjøpet komme i tillegg som normalfrakt.
Uavhentede pakker (privat og bedriftskunder)
Dersom du ikke henter pakken på nærmeste utleveringssted og denne kommer i retur til oss, vil du bli belastet et administrasjonsgebyr pålydende kr. 400,- med tillegg av fraktomkostninger for å dekke våre utlegg. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.
Falske bestillinger
Falske bestillinger i vår nettbutikk som påfører Gymo ekstrakostnader vil bli anmeldt.
Levering av store varer til Sykehus, Sykehjem, legekontor, bedrifter mm
Vi leverer normalt på dør i varemottak på bakkeplan dersom annet ikke er avtalt.
Mangler, undersøkelsesplikt og skade på leveransen
Kjøper er forpliktet til å undersøke produktene ved mottak (jf. kjøpslovens § 31).
Etter at du har mottatt produktene skal du umiddelbart eller innen rimelig tid undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten eller om produktene ellers har feil eller mangler.
Dersom det er synlig skade på leveransen må man gi beskjed til transportør om å anmerke dette før man signerer for mottak. Husk å ta bilde av skadet emballasje. Etterpå må man sjekke om produktene har fått skade. Er det skade på produkter må dette meldes umiddelbart til Gymo for at vi eventuelt skal kunne kreve erstatning fra transportør.
Ved eventuelle mangler/skader, ta straks kontakt med kundeservice på tlf: 40 00 35 22 eller post@gymo.no